Развитие на характера и осигуряване благополучието на подрастващите

Днес, 24 април 2019 г.,  методическо обединение „Чужди езици“ проведе работна среща, на  която участниците в конференции споделиха размисли по темата „Чуждоезиковото обучение – вдъхновяващо и съвременно“.

1

„Без слушане няма разбиране“ –  как използваме езика за комуникация?

  • 45% слушаме
  • 30 % говорим
  • 16 % четем
  • 9% пишем

Мозъкът е много активен при слушане и образуване на думи и по-малко активен при гледане и изговаряне на думи.

Лявата хемисфера на мозъка:

  • обработва информации една след друга
  • е логична
  • мисли линеарно
  • анализира и обяснява
  • говори и смята
  • подрежда, запаметява правила

Дясната хемисфера на мозъка:

  • преработва информации едновременно
  • регистрира цели картини и по-големи единици
  • мисли в картини, а не в думи
  • обхваща емоции
  • запаметява поредица тонове и звукови картини
  • спомня си за комплексни картини

Глобален консенсус за уменията на 21 век:

I. Шест базисни грамотности за ежедневието /езикова, математическа, научна, информационно-комуникативна, финансова, културна/

II. Основни компетентности /при сложни предизвикателства/

  • критично мислене и решаване на проблеми
  • творчество /не само художествено, но и научно/ и иновативност
  • комуникация и общуване
  • сътрудничество и екипност

III. Качества на характера

  • любопитство и любознателност
  • инициативност
  • упоритост и настойчивост
  • адаптивност
  • лидерство
  • социална и културна чувствителност

В 21 век училището трябва да има за цел  „Развитие характера на учениците и осигуряване благополучието на подрастващите“.

От конвергентно мислене /избери вярното от шест варианта/ към дивергентно мислене /едно начало, дай няколко варианта – Как да отидем на Марс?/

Кой какво допринася, за да бъде един ученик успешен? Проценти на влияние върху учебните постижения на ученика:

-В детската градина:      70 % семейството / 20 % училището / 10 % ученикът

-В началното училище: 60 % семейството/ 25 % училището / 15 % ученикът

-В средния курс:               50 % семейството / 30 % училището / 20 % ученикът

-В горния курс:                 35 % семейството / 35 % училището / 30 % ученикът

-Висше образование:      20 % семейството/ 40 % университетът/ 40 % студентът

new-24.04.19

 

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s


%d блогъра харесват това: